„NIECH POŻYWIENIE BĘDZIE LEKARSTWEM, A LEKARSTWO POŻYWIENIEM” – już 400 lat p.n.e. Hipokrates wiedział, że jesteśmy tym, co jemy. Odkrył, że najlepszym lekarzem jest Matka Natura. Oferuje ona produkty, które są naturalnie bogate w pełnowartościowe białko, zdrowe tłuszcze, pożywne węglowodany oraz pełną gamę witamin, składników mineralnych, antyoksydantów oraz enzymów, regulujących wszystkie procesy w organizmie człowieka i zapewniających jego prawidłowe funkcjonowanie, czyli zdrowie.



Pojęcie zdrowej diety jest jednak często błędnie kojarzone z koniecznością głodzenia się, rezygnacją z ulubionych produktów i spożywania tylko bezsmakowych posiłków z dodatkiem sałaty w ogromnych ilościach. Na szczęście to tylko mit zbudowany przez wielkie koncerny „śmieciowego” jedzenia, które karmią nas często mieszankami chemikaliów. Czy nędzny tost i kawa na śniadanie, słodka bułka popita gazowanym napojem na obiad, klejący się baton naładowany tłuszczem i cukrem na podwieczorek oraz smażony kurczak z porcją frytek na kolację dostarczą nam witamin, minerałów, enzymów, antyoksydantów do zachowania prawidłowego metabolizmu? Zdecydowanie nie! Bogactwo różnorodnych smaków i zapachów, jakie oferuje nam Matka Natura jest ogromne. To ona jest największą skarbnicą substancji odżywczych. Kakao zna każdy, ale nie każdy wie, że zawiera ono wszystkie składniki, które zapewniają prawidłową pracę każdej komórki. Jest ono najlepszym źródłem magnezu, chromu, manganu, miedzi, cynku, żelaza, witaminy C oraz ogromnej ilości antyoksydantów.


Kasza jaglana nie bez powodu została okrzyknięta królową. Nie tylko rozgrzewa organizm, ale jest lekkostrawna, zawiera mnóstwo witamin z grupy B, lecytynę, witaminę E, antyoksydanty, a także magnez, wapń, fosfor, potas oraz żelazo. Spirulina, mniej znana sinica, już w czasach starożytnych była stosowana jako źródło substancji odżywczych. Jest bogata w witaminy z grupy B . Składa się w 70% z białka. Zawiera wszystkie niezbędne aminokwasy, witaminę E, fikocyjaniny, żelazo, magnez, a także chlorofil. Wykazuje również wysokie właściwości odżywcze w kosmetykach. Na uwagę zasługują też dzika róża, miód i pyłek kwiatowy, szałwia hiszpańska, komosa ryżowa, amarantus, chlorella, kasza gryczana, kasztany jadalne, jarmuż, buraki, baobab…. A to tylko początek listy. Zdrowa dieta to przede wszystkim różnorodność, umiar, równowaga oraz odkrywanie nowych smaków. To także posiłki w towarzystwie bliskich osób oraz – najważniejsze – przyjemność jedzenia.